
camner nak lajukan skit wave125
#21
Posted 28 July 2007 - 04:49 AM
tgk dr gaya ko mcm kucing sabung....rupa2nya kucing pakai tudung laaa...LOL!!!!
#22
Posted 28 July 2007 - 07:13 AM
cam pondan. Jalan tak rata "sikit" je , klu bawak laju mmg membuai+ goyang.
Tapi la kan, klu dah namanyer cub, mmg tak sesuai nak bawak laju cam
kereta pown...
--> eh nak tanyer.. apsal plak tak leh kai minyak petronas? AKu kai shell
kat wave, time nak tuka gear dier ade jerk sket..awat tah. Pastuh engine
kuat sket bunyi. AKu kai petronas sonyap jeh bunyi..
#23
Posted 28 July 2007 - 08:23 PM
kne hntam kow2 kat topik mne ntah ari tu..
aku pon join gak...
psal minyak petronas maybe compresion x kuat sgt kot,sbb tu senyap
je.minyak lain power sket kot.kot2 je la...bukannye reti sgt.tp personal
experience aku pkai minyak slain petronas mmg rse beze die...
#24
Posted 29 July 2007 - 09:45 AM

nk hilangkan gegeran kat kepala moto...
lg satu, bila lebih 100km/h sikit moto aku rasa bergegar semacam
laa..kenapa ek?
#25
Posted 29 July 2007 - 01:24 PM
baca dlm forum yg aku selalu main, muto yg compression tinggi, pakai
petronas.. sebb petronas dier kurang berlaku knocking and preigniton.
Usually muto yg compresion tinggi aku nngok ramai yg tak suke kai V power.
Bab "power" sangat agaknyer. Knockin. Tapi bukan semua. Nngok machine lah..
--> Ade yg kate petronas tuh payah start pepagi? bia benor la. Muto expai
lama aku senng je start. Umo 10 taun. The onli bad thing i know bout
petronas fuel is.. time pepagi, dier punyer asap berbau dari petrol lain.
Tapi klu pakai kereta la baru perasan. Takat muto, tak pape sangt bau tuh..
--> Aku nngok wave selalu gegar kat hadle/ cover set depan. ade 2 cara.
Letak span. Tapi span nih susah la. Dah le tebal. Kang nak skru balik
payah. Ade satu lagi cara.. tapi nih mmg penat la. Amik double tape
hitam . Ala2 span sket. KO buka cover set depan ngan cover kat tengkuk.
Pastuh ko tape kawasan yg ade skru, sebb body cover dier nih bukan 1
ketul. Dier buat berketul2 then dier skru bersama. Tuh yg akan gegar bila
bawak laju. Sebb ade permukaan cover body yg dicantumkan ade yg antara
sentuh tak sentuh. So senng, ko tape je kawsan sepanjang yg ade skru
tuh....
#26
Posted 29 July 2007 - 06:41 PM
aku tukar sport rim pastu letak xzober tabung....highcam faito tu benda yg
mana???
#27
Posted 29 July 2007 - 06:47 PM
bole naik 80 kmj je...pasyi ex5 selamba je potong....memang panas gak bila
dia perangat depan aku..
#28
Posted 29 July 2007 - 08:13 PM
---> bab porting nga polish nih.. erm macam risau la. Tapi klu ko dapat
jumpe org yg pro buat takpe.. sindiri pandai cari org la...
--> Aku ade dengo org pakai Carberator Uma racing. Nih best gak. Size 24
mm ade ngan 28 mm. Amik 24 mm dah cukup besau da
Kesimpolan : Amek Carb uma racing 24mm. Atau carb RX100. Tapi Rx100 nih
kecik sket . Mayb 22-23mm. So ikut poket kamu la. Aku takut ko buh Carb
kriss tak cukup laju ( kriss 18 mm ). Tapi sendiri mau ingat la pasal
minyak. Tapi klu ko bawak cam biasa, minyak cam biase jugak la. Carb
standed kamu pakai tuh tak silap 14-15 mm. So kamu pandai2 la pilih mane
carb yg kamu nak. Jgn amik 28 mm dah le.. tuh org gune untuk race jeh. And
jgn lupe set sporket. 14-33. AKu rase kombinasi carb ngan sporket sudah
cukup kasi power kamu punyer muto. Tapi Jgn lupa Grind valve kamu ya...
#29
Posted 16 March 2008 - 04:18 AM
punya. cnthnya, cam brand apa yg ssuai, gearbox, exzos, cdi, etc la.. tq
#30
Posted 17 March 2008 - 12:03 PM
porting ngan polish head ni maksud kau port lobang intake ngan ejos ke..
atau pn potong head tu kasi rapat ngan piston?