Suzuki FX125
#491
Posted 23 June 2009 - 10:46 PM
tapi antik2 pon sekali lalu ramai gak mata2 yg memandang , terasa berharga plaks moto fx nie...
kalau ternampak motot fx kaler putih taik cicak kat area p.j, wa la tue hehehe,
#492
Posted 23 June 2009 - 10:50 PM
#493
Posted 25 June 2009 - 02:22 PM
Tunggu si Ragers atau alldisc jawap. Aku pun hantar kat Lan Pandamaran je kalau ada problem
#494
Posted 26 June 2009 - 03:37 AM
klau xsalin enjin bley gne setting cmtue
#495
Posted 26 June 2009 - 05:50 PM
klau xsalin enjin bley gne setting cmtue
hahaha, tue setting untuk motot stendet la tue...
#496
Posted 29 June 2009 - 03:48 PM
motor kalau semput ada 5-6 sebab.
1. minyak tak cukup, kena setting carb
2. angin tak cukup, kena setting carb
3. api tak cukup, kena check plug, plug cable, CDI
4. plug dah bakar/kong atau heat range tak sesuai
5. masalah mekanikal pada enjin
6. masa utk beli motor baru
klau xsalin enjin bley gne setting cmtue
yupp, tak sesuai.
kalau dah salin ke blok 150, akan ada peningkatan pada tork dan horsepower. maka kerisauan pada top end lembik akan berkurangan. jadi boleh turun spoket belakang 2 atau 3 mata dan rasakan top speed yang lebih kuat tanpa mengorbankan pikap.
kalau masuk 6 speed pula, setting spoket akan jadi berbeza sama sekali. 16 mmg kurang sesuai. sebaiknya biarkan depan 14 dan cuma setting spoket belakang aje. maaf, lum penah cuba.
#497
Posted 30 June 2009 - 04:53 AM
kalau dah salin ke blok 150, akan ada peningkatan pada tork dan horsepower. maka kerisauan pada top end lembik akan berkurangan. jadi boleh turun spoket belakang 2 atau 3 mata dan rasakan top speed yang lebih kuat tanpa mengorbankan pikap.
kalau masuk 6 speed pula, setting spoket akan jadi berbeza sama sekali. 16 mmg kurang sesuai. sebaiknya biarkan depan 14 dan cuma setting spoket belakang aje. maaf, lum penah cuba.
huuuu....
#498
Posted 08 July 2009 - 09:08 PM
1. minyak tak cukup, kena setting carb
2. angin tak cukup, kena setting carb
3. api tak cukup, kena check plug, plug cable, CDI
4. plug dah bakar/kong atau heat range tak sesuai
5. masalah mekanikal pada enjin
6. masa utk beli motor baru
yupp, tak sesuai.
kalau dah salin ke blok 150, akan ada peningkatan pada tork dan horsepower. maka kerisauan pada top end lembik akan berkurangan. jadi boleh turun spoket belakang 2 atau 3 mata dan rasakan top speed yang lebih kuat tanpa mengorbankan pikap.
kalau masuk 6 speed pula, setting spoket akan jadi berbeza sama sekali. 16 mmg kurang sesuai. sebaiknya biarkan depan 14 dan cuma setting spoket belakang aje. maaf, lum penah cuba.
thankz bro alldisc, memang betul la gua dh cuba td guna cdi standet dgn cdi racing dua2 ok ,
tp bile gua pakai balik yg gua punye terus cut off,macam sial!!
tp tk per ar pakai jer dulu asalkn bole jln ok la tue, huhuhu....
#499
Posted 08 July 2009 - 09:40 PM
#500
Posted 10 July 2009 - 01:26 AM
bro lu set spoket 14/46 tu lu dh convert 6 speed masih 5 speed gearbox?