Jump to content

Welcome to Autoworld Forum !

Sign In or Register to gain full access to our forums. By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Close
Photo

kebaikan & keburukan tkr motor standard kpd racing


  • Please log in to reply

#1
lanss

Posted 02 August 2008 - 02:44 PM

lanss

    Probation

  • Members
  • Pip
  • 29 posts
elok ke kalau motor standard tkr kpd racing? Cool

#2
azbro

Posted 02 August 2008 - 03:40 PM

azbro

    Tokyo Drifter

  • Members
  • PipPipPip
  • 4,856 posts
Modify standard ke racing:

Kebaikan:
-Kayakan orang kat kedai motor utk modify motor
-Kayakan doctor berdekatan utk. bil rawatan luka dan patah.
-Banyak kawan - kawan boleh dibelanja makan
-Kayakan Polis kita melalui pembayaran saman.
-Hati kita puas dengan prisip 'sayalah yang paling terror dan motor sayalah
yang terpantah didunia'
-Kuatkan badan kita menjadi kebal tak kisah macam man pun jatuh gerenti ok
punya.
-Kilang motor tak bankrup cos' asyik - asyik ada saja orang totalkan motor
tetapi tak serik - serik lagi nak beli motor yang lagi baru.

Keburukan:
-Nyawa, Duit melayang.


OK, that was the general statement.

Actually, melalui pengelaman, macam - macam yang kamu boleh bikin pada
motor kita untuk pegi lebih laju. Nak bikin perlukan duit, lagi lagi kalau
kamu more adventure nak try barangan yang betul - betul racing. Bila ada
duit, ada saja orang yang offer inilah...itulah...biasalah.

Motor Standard easy to say akan tahan lebih lama dari motor racing, mana
tidak?, designnya cam tu, tapi selepas di modified, kenalah lenjan habis -
habislah...

Gua caya sama lulah brother...



#3
speedcrazy

Posted 02 August 2008 - 04:41 PM

speedcrazy

    Advanced

  • Members
  • Pip
  • 74 posts
lanss,

betul ckp azbro tu.. guna j yg standard.. lebih thn lama, minyak jimat,
jimat duit.. tu kalu ko nk pakai moto tu lama la.. kalu ko dh plan nk tukar
moto baru plak lps ni, up to u.. kalu ko nk tukar jgk, ko tukar j barang2
luar, yg x usik benda2 dlm enjin tu.. mcm spoket ke, rim ke, tayar ke.. aku
pun teringin jgk nk tukr barang2 racing ni.. sape yg x nk moto laju kan..
tp bila pk aku nk guna moto ni lama (aku xde duit nk asyik tukar moto j),
setakat laju tu skjp j, lps tu mulalah rosak sana sini, duit lagi
melayang.. duit tu xpelah blh cari, kalu nyawa yg melayang, xde guna dh
moto laju2 tu. aku just bagi pendapat. kalu ko nk tukar jgk, go on.. (aku
nasihat org, tp aku pun bwk moto mcm pelesit Big Smile)

#4
iwae405

Posted 02 August 2008 - 07:39 PM

iwae405

    Tokyo Drifter

  • Members
  • PipPipPip
  • 3,320 posts
modified je..pastu masuk track..
kalo ade duit nk modi,takkan 70 inggit nak masuk takleh..

best layan track..aku tak sempat merase..

#5
lanss

Posted 02 August 2008 - 08:27 PM

lanss

    Probation

  • Members
  • Pip
  • 29 posts
Tula...aku pakai lagenda skarang ni. Paling laju pn 110km/h. Kadang2 je
120km/h..tu pn kt highway. Slalu aku bwak balik perak-johor. Bila motor
prlahan mcm tu, rasa mcm tak sedap pulak bawak. Lambat mcm
kura2...heheheh..Ingat nak modify bg dia laju. Tapi bila ramai yg cakap
modify2 motor ni memendekkan jangka hayat motor, rasa mcm kena pkir banyak
kali pulak....skarang ni yg aku tkr pn cuma pasang sport rim dgn tukar
spoket racing-415..depan 15, blakang 33..tu pn tak laju2 jgak..

#6
iwae405

Posted 02 August 2008 - 10:20 PM

iwae405

    Tokyo Drifter

  • Members
  • PipPipPip
  • 3,320 posts
brp lame nk pkai motor?kalo nk pkai 5 tahun pastu tukar,mod la kau2...keh3..
kalo nk pkai motor lelame,carik honda..hehehe..terbukti kelasakan dan
ketahannye tp taktau yg later ye produk same tahan n lasak ke tak..

#7
lanss

Posted 02 August 2008 - 11:43 PM

lanss

    Probation

  • Members
  • Pip
  • 29 posts
kalau boleh aku nk pakai motor ni smpaila aku dah bercucu-cicit..heheheh

#8
zaffreezan

Posted 03 August 2008 - 06:24 AM

zaffreezan

    Member

  • Members
  • Pip
  • 14 posts
helo helo...
aku nk pesan 1 je.. enjin ni, buat la mcm mana racing sekali pun..
selagi "balancing" cun, mmmg tahan lama.. enjin standard pun kalau
balancing out, enjin x tahan gak..

#9
azbro

Posted 03 August 2008 - 10:54 AM

azbro

    Tokyo Drifter

  • Members
  • PipPipPip
  • 4,856 posts
During my biking day, gua pun modify gila-gila. Sampai buat kawan foreman -
foreman racing utk. dapatkan barangan yang pelik - pelik. Bila ada duit,
semua boleh jadi kawan.

Memang best gila dapat potong motor yang lebih besar atau race sama kawan
kawan. Tapi walau macam mana expert pun, tetap akan jauh. Cuba tanya otai -
otai yang masih hidup, semua mesti kata jangan buat ni, jangan buat tu,
sendi - sendi badan pun sengal, terpaksa keluar duit bagi orang urut.

Kalau engkau rasa nak tukar block last lay, tukar chamber bising, tayar
nipis, valve fiber, carb and K&N racing etc. jangan bazir duit itu.

My advice, save money and get yourself a bigger bike. Gua garenti lu yang
ini lebih memuaskan hati anda. Tapi ingat, angkat motor baru mesti biasakan
dulu. Dah banyak kes baru dapat motor lepas tu terbabas kat selekoh.
Sesungguhnya motor ini lagi power, so, kena corner awal - awal sebelum
sampai selekoh, bukan macam kapcai.




#10
abim

Posted 03 August 2008 - 11:12 AM

abim

    Fast & Furious

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,968 posts
klu corner awal2 sebelum sampai selekoh boleh masuk lonkang dulu lak
karang bro... hahaha... apa kata break la awal2 sebelum sampai selekoh...
pastu dah cun2 nak sampai selekoh baru layan corner ngan penuh perasaan
bangganya...Approve