mainjet tu parts dalam karburetor...
tapi thekop tu memang minat giler suzuki... gua tabik sama dia la... aku dah check out website racing boy... sekurang kurangnyalah.... aku dapat taw gak... bahagian2 moto kat products dia... boleh la... ada macam2... xtaw legal ke x...
bercakap pasal parts... aku dah ada modal... and dah meneliti website K&N air filters... kata sorang member aku... ada satu unuversal air filter yang k&n wat untuk macam2 jenis motor... tapi yang sedikit musykil ialah... setahu aku... kereta sekarang kurang menggunakan carburettor... sume pakat EFI guna injection, kiranya ada ECU la... So kalau carb slalunya air-fuel ratio tidak semantap EFI kerana ECU mengkontrol jumlah angin dan petrol yang perlu dibakar pada saat2 teretntu supaya lebih banyak kuasa dapat dihantar kepada roda... setahu aku LC guna injection so adalah lebih logik untuk model ini memasang air filter aftermarket/racing... kerana komputer akan dapat menyesuaikan diri dengan perubahan kemasukan angin ke dalam enjin... akan tetapi... ramai pula orang kat kampung aku pasang air filter kat carburettor... sedangkan karburettor tidak menggunakan komputer untuk menetapkan berapa banyak angin dan petrol yang perlu dibakar pada saat2 tertentu... kesimpulannya... adalah lebih bahaya untuk memasang air filter kat moto ber carb berbanding dgn moto yg guna ECU injection seperti LC kerana risiko enjin terbarai... So adakah kotak angin stock sudah memadai ataupun... perlukah saya teruskan mnggunakan air filter aftermarket ori K&N?