k.klawang riders...
#1
Posted 27 October 2008 - 08:55 AM
ampang to jelebu sebagai wekend rides...good bro...
2. jalan ni telah aku terokai sejak tahun 125z dikeluarkan dimana kami
terdiri dari 20 unit 125Z yang rata2 menggunakan tayar bridgestone battlax
dan bersaiz 110...alhamdulilah..125 saya memang tak pernah buat saya sedih
sbb servis berjadual dan maintain carburator tuning dgn satu pomen.
3. sampai suatu hari saya terpikir betapa bestnya dapat stay kat
klawang...maka TUHAN telah memakbulkan doa saya dan isteri saya telah
ditempatkan di MRSM kuala klawang dan saya bekerja diKuala Lumpur...
4. kalau didengar memang agak 'memenatkan' tapi itulah sebahagian dari
kehidupan saya...boleh dikatakan daily rides Klawang to KL within 1 hour
sudah sampai ampang dgn enjin 125Z dan suatu hari saya akan upload video.
5. bila hati memang minat rides cornering So, hati pun dah 'kering' dan tak
mengira waktu saya boleh menggunakan jalan ini. kesemuanya ade 97corner
kalau silap minta maaf..
6. tapi bila hujan saya tetap akan rides dgn 125Z dgn kelengkapan suit
water proof termasuk kasut.
7. tapi bile keadaan teruk ....saya akan menggunakan jentera kedua iaitu
Nissan Bluebird u13 sr20DET(turbo)...berdesas desus..tapi bahaya sbb dah 4
kali 'overdrift' di corner turun bukit di sempadan (signboard UMNO JELEBU).
8.So, kalau korang ade apa2 info elo2 lah saya...0166745452-panjang...
JHF8579-yamaha 125z
BEH8579-NISSAN bluebird
#2
Posted 27 October 2008 - 03:39 PM
lepak2..so ari ahad balik ke mlake boley la mleper..hehe
btw,battlax mmg pilihan no satu kaki leper...
#3
Posted 28 October 2008 - 10:23 AM
Original Post : 8.So, kalau korang ade apa2 info elo2 lah
saya...0166745452-panjang...
========================================================================
salam.. maknanya, kalo ada apa2 hal, bantuan leh tiba dulu la ek?? hehehe
ok bro.. insyaallah, kalo ada pape info saya call bro dulu k...tp ada limit
time2 tak???
#4
Posted 28 October 2008 - 02:07 PM
sebaik-baiknya nyawa/kehidupan yg Allah berikan kat kita.
#5
Posted 28 October 2008 - 10:54 PM
racing suit...
aku pkai jeket kulit ngan jean jek..lagipon c70 nak meleper setakat mne
je...lebeh2 sagat footrest terbongkang plak...poket blkg sbelah kiri taruk
kain..
#6
Posted 29 October 2008 - 11:01 AM
Panjang,
Selalu jugak layan corner kat K.K ni. Dulu pakai TT900 depan belakang
TT 500. Waktu kering okay, tapi kalau hujan licin sikit lebih2 lgh bila
kena cat putih atas jalan.
Bridgestone tak pernah pakai lg, kalau bagus masa hujan nak juga cuba.
Kalau nampak KIPS merah rider Full Face dgn jacket kulit hitam tu just
make effort2say hi.
#7
Posted 29 October 2008 - 11:41 AM
fx125. Dalam autoworld ni pun ada lagi rakan lain eg alldisc, rageceeal
yang join dan mempunyai minat yang sama. Memang tak dinafikan tayar
mainkan peranan terpenting dan bridgestone battlax merupakan pilihan
utama. Tapi kalau low budget TT900 pun dah memadai.
Biasanya kami minum dulu di Pekan Bt14 sebelum naik dlm kul 9.00-10.00
hingga ke jambatan end of stage 3. Kesemuanya ada 3 stage. Rihat dlm
30min-1 jam kemudian patah balik. Stage 2 turun bukit merupakan favourite
saya dgn korner yang lebih banyak right hander dan lebih mencabar. Pernah
buat 18 minit dari jambatan stage 3 hingga ke stage 2 beginning yg ada
signboard ke Jelebu tu. Bole tengok video dalam Youtube.
Sapa yang berminat bole join tak kira apa motor dari moped hingga ke SBK.
Janji mempunyai hobi yang sama
#8
Posted 29 October 2008 - 12:24 PM
#9
Posted 29 October 2008 - 07:10 PM
klawang tu pakailah safety gear lengkap. lutut, siku, fullface. aku baru
tgolek 2 mggu lpas. alhamdulillah takde cedera apa2. ada sorand bro CBR
150 dalam group kitorang luka pergelangan tangan sebab pakai glove
pendek. moto hancus takpe, janji kita selamat. tapi kalau boleh
selamatkan moto tu bgus gak, kalau x poket kita yang x selamat. hehehh
#10
Posted 31 October 2008 - 03:02 PM
pengalaman. But the best practise still at Sepang where you can go all
out without worrying on incoming vehicles. Proper gears are a must and no
compromise about it. Well this Sunday we are going, again any takers.
For newbies someone will always there to follow as guidance as we do not
want any untoward accidents to happen.